Jana Dvořáková

Dobrý večer,
chci Vám moc poděkovat za organizaci celého tábora a za energii, kterou jste do toho vložily, z našeho pohledu to bylo moc povedené a příjemné. Pro Marečka to byl krok do neznáma, ale moc se mu to líbilo, těšil se každý další den a dnes říkal, že kdyby to šlo, rád by šel na další turnus. To nás moc překvapilo a pro Vás je to ta nejlepší zpětná vazba, protože obvykle se mu z domova samotnému moc nechce. Kromě toho, že ho to určitě posunulo v logopedii a v samostatnosti, si odnesl mnoho zážitků a dnes v podvečer jsme četli jen knížky o Indiánech.

Děkujeme.

S pozdravem,
Jana Dvořáková


Královi

Se synem Jakubem jsem přišla k paní Vackové, aby nám pomohla s výslovností r a ř, ale časem se tato péče rozšířila o předškolní přípravu a následně i práci se školákem se suspektní poruchou učení a poruchou pozornosti. Musím říci, že jsme s Kubou navštívili několik odborníků, ale až paní Vacková je schopná nám pomoci. Cokoliv nám poradí zázračně funguje a ke všemu má jako bonus pro děti i rodiče naprosto úžasný přístup. Kubík jí miluje a já jsem fascinovaná, jak to s dětmi umí. Zároveň mi je obrovskou psychickou oporou. Zkrátka paní Vacková je člověk na svém místě. Je skvělým odborníkem a zároveň člověkem. Moc, moc a moc děkujeme Královi

Petra K.

Když byly synovi 4 roky, začala jsem řešit jeho problémy s výslovností některých hlásek. Vystřídali jsme několik logopedů, ovšem bez znatelného efektu. Až v jeho 10 letech jsme se shodou různých okolností dostali do péče paní Vackové. Změna po několika sezeních byla neuvěřitelná, poprvé jsem v synových deseti letech místo „točta“ slyšela „kočka“ a výrazného zlepšení se dočkala i výslovnost dalších písmen. Nevěřila jsem, že domácí logopedický trénink může syna bavit, že je možné se na sezení u logopeda těšit. U paní Vackové to možné je. Děkujeme, že jsme mohli dostat do její logopedické péče.


Andrea Rousová

Když jsem se ptala mého syna, jak se mu líbila logopedie, na kterou jsme k Mgr. Vackové docházeli, zamyslel se a potom řek, že to bylo fajn, zábavné a že se mu líbilo, jak to paní Vacková umí s dětmi. Myslím, že ocenění mého syna hovoří za vše. Já jako rodič bych chtěla dodat, že nám ty měsíce hodně daly a na hodiny doteď vzpomínáme s úsměvem na rtech. Moc děkujeme za péči a můžeme Mgr. Vackovou jen doporučit.

S pozdravem,
Andrea Rousová

Robert Trebicki

Zdravím Vás, paní Vacková. Ještě jednou Vám chci upřímně poděkovat, že jsem mohl být u Vás na praxi. Bylo to pro mě hodně přínosné a získal jsem díky Vám úplně jiný rozhled. Musím upřímně přiznat, že jste v mých očích skvělá logopedka a Vaše pověst je výborná. Takhle podle mě by měl pracovat logoped. Děkuji.

Robert Trebicki


Radek Michna

Vidím to jako dnes….

Vracím se po práci domů, kde na mě čeká rodina včetně mé dvouleté dcerky, která kupodivu mluví na svůj věk až překvapivě dobře, na což jsme s manželkou pochopitelně patřičně hrdí. Jenže místo obvyklého pozdravu: „Ahoj tati“, mi dnes dcerka říká: Ahoj t-t-t-tati“!

Nechápu co se mohlo stát, že ze dne na den nám začala naše holčička zadrhávat?! Co se sakra stalo?! Kde jsme udělali chybu?!

Díky souhře šťastných událostí získáváme kontakt a doporučení na paní doktorku Vackovou, ke které se nám následně daří najít cestu.

Ta se Haničky, (jak se dcerka jmenuje) ujímá s verdiktem, že na ní nemáme spěchat, na vadu rozhodně neupozorňovat a neopravovat jí. Prý jde vývojovou záležitost, která se časem společně s vhodnou metodikou, se kterou nám prý paní Vacková pomůže, srovná takříkajíc sama.

Dnes s odstupem zhruba půl roku jí musím dát za pravdu, neboť Hanička již zase mluví bez vady a mnohdy její slovní kadence připomíná dávkou pálící samopal vzor 58.

Proto služby a know-how paní Vackové mohu všem rodinám, které se dostanou do podobné situace jen a jen doporučit a tímto jí za skvělý přístup i pomoc ještě jednou s celou rodinou velice děkujeme.

Radek Michna

Stezková Markéta

Ráda bych se s Vámi podělila o svůj příběh, který začal před více než třiceti šesti lety. Jako téměř každé malé dítě jsem bojovala s řečí. U mě to bylo pouze písmenko R. Přestože jsem již v předškolním věku navštěvovala logopedii a moji rodiče se mnou procvičovaly říkanky, kde tdpaslík tdhal tdnky a při tom tdoubil na tdumpetu, nikdy se mně nepodařilo se toto prokleté písmenko naučit.

S nástupem do školy se z mého malého problému stával velký handicap. Děti se mně posmívaly a já jsem se postupem času začala konverzaci s dětmi vyhýbat. Díky mé velké zálibě v knihách jsem měla bohatou slovní zásobu, která mně pomáhala v mluvě. Snažila jsem se používat slova, ve kterých nebylo R. Celkem se mně to i dařilo, potíže pro mě nastávaly při hlasité četbě před celou třídou, při zkoušení, kde nebylo vždy možné použít jiné slovo. V těchto případech jsem se různě vymlouvala, někdy jsem raději řekla, že neznám odpověď, jen abych nemusela před všemi ukázat jak ráčkuji. Ano, bylo pro mě velmi traumatizující mluvit, proto jsem se nikdy ani nechtěla učit cizí řeč, kde bylo mnohem těžší používat synonyma.

Uvědomovala jsem si, jak taková „ maličkost „ změnila můj život. Nerada jsem se seznamovala, nerada jsem vystupovala na veřejnosti. Dokonce jsem se ani nevdala, aby mé příjmení zůstalo bez R. I své dvě děti jsem pojmenovala tak, že jsem se vyhnula písmenu R, přestože se mně líbila jiná jména.

Teprve nedávno jsem si nahlas řekla, že mám problém a chci ho řešit, přestože mně v uších dodnes znějí slova logopedky, která řekla mé matce „ už jsme vyzkoušeli všechno, s tím se nedá nic dělat …“ Našla jsem si na internetu kontakt na Mgr. Vackovou, která mě již po telefonu dodala optimizmu a dala velkou naději na zlepšení mé řeči. Při první návštěvě jsem se dozvěděla, že nejsem beznadějná, že to půjde. Byla jsem tím tak nadšená, že jsem každou chvilku procvičovala úkoly, které mi paní logopedka zadala. Při druhé konzultaci se mi díky paní magistře Vackové poprvé v životě podařilo říct krásné, čisté R… a teď už se jen snažím toto, pro mě v současné době, krásné písmeno zdokonalit.

Díky mému odhodlání navštívit i v dospělém věku logopedku se cítím jako znovuzrozená. Používám slova s R často, hodně a ráda. Je pro mě velká úleva mluvit, aniž bych přemýšlet nad výběrem slov.

Prožívám velkou úlevu a neskutečný pocit svobody…..

A má velká vděčnost a a obrovský díky patří právě Mgr. Vackové.

Stezková Markéta


Vendula Kubín

Můj syn Max „si šlapal na jazyk“. Začala jsem se vadou řeči zabývat v jeho pěti letech, prošli jsme několika logopedickými pracovišti během jednoho roku bez valného úspěchu. Pak mi kamarádka poradila paní Helenu Vackovou s tím, že pokud s Maxem nehne ona, tak už nikdo. Po třech měsících – milých, hravých a vtipných cvičení Max svou vadu řeči odstranil. Druhý syn neměl vadu řeči tak silnou, navštívila jsem tedy logopedii „na pokladnu“ – logopedce se však nepodařilo Huberta přimět ke spolupráci, nevypáčili jsme z něj ani slovo. Zamířila jsem na osvědčené pracoviště – odcházeli jsme s tím, že Hubert se ptal, kdy tam zase půjdeme.

Vendula Kubín

Lenka Šedivá

Paní Vacková má skvělý přístup k dětem i rodičům, její metody jsou pro děti zábavné a hravé a pokud to mohu jako laik posoudit, tak zároveň velice profesionální! Dcera už mluví nádherně a její nástup do další životní etapy – školní – tak bude díky „tetě Helče“ bezproblémový.

Moc děkujeme!

Lenka Šedivá


Kateřina Babíková

V rámci kurzu „Logopedická asistentka“ jsem v dubnu 2014 absolvovala náslechy u Mgr. Heleny Vackové. Přestože obecně panuje představa o tom, že praxe je většinou nudná a povrchní, mohu říct, že jsem si u ní praxi doslova„užila“. Mgr. Vackovou jsem poznala i lidsky a mohu zodpovědně prohlásit, že ji mohu doporučit všem maminkám, které stojí před volbou, kterého logopeda se svým dítětem navštívit. Myslím, že návštěva logopedické ambulance Mgr. Vackové bude dětem spíše připomínat hru – ne nudné memorování před zrcadlem, jak je často jinde běžné. Přesto se ale touto formou dítě naučí to, co je potřeba, a rodiče dostanou maximum informací, rad i návodů k praktickým cvičením, které dítěti pomohou při zlepšení jeho výslovnosti.

Kateřina Babíková

Iveta Lompartová

Letos na podzim 2014 jsem se přihlásila do kurzu „Logopedický preventista“ v Mladé Boleslavi. Pracuji jako učitelka mateřské školy. Jednou z úžasných lektorek byla paní Mgr. Helena Vacková. Množství teorie, které jsme museli probrat, nám bylo přednášeno se zaujetím, nadšením a hlavně převáděno do praxe. Nic se nenaučíte lépe, než když si to vyzkoušíte na vlastní kůži. Je velmi náročné přednášet celý den, přesto to paní lektorka zvládala s úsměvem. Z kurzů jsem odjížděla plna nadšení a elánu, jak všechny ty hry a nápady s dětmi ve školce vyzkouším. Paní Vacková ve své práci využívá nepřeberné množství pomůcek, materiálů a her. Děti u ní nemají pocit, že se něco učí, nýbrž si chodí pohrát. A to je u dětí to nejdůležitější. Učení by mělo být stále jako hra, a to tady rozhodně najdete. Přála bych všem rodičům, kteří hledají dobrého logopeda a speciálního pedagoga, aby našli tyto stránky a k paní logopedce se dostali. Sama za sebe velmi děkuji za množství inspirace pro další práci v mateřské škole při logopedické prevenci a příjemný, vstřícný přístup při vedení mé závěrečné práce. Přála bych si, aby takovýchto logopedů bylo více.

Ještě jednou děkuji Iveta Lompartová